livestream hybride event webinar

De toekomst is hybride

Dat de corona pandemie een enorme impact heeft gehad op onze maatschappij, kunnen we niet ontkennen. Ook de evenementenbranche kreeg zware klappen te verduren. Wat vroeger de normaalste zaak van de wereld leek te zijn, werd opeens een ver-van-mijn-bedshow. De sector moest noodgedwongen leren omgaan met de zogeheten nieuwe 1,5 meter maatschappij. Dit resulteerde al snel in een stroomversnelling van hybride events. En één ding is zeker, in de toekomst gaan we nog veel meer hybride events meemaken.

Achter de schermen tijdens een hybride event

We geven je graag een blik achter de schermen, opgenomen tijdens een hybride event tussen de eerste en de tweede lockdown, waarbij een kleine groep genodigden fysiek aanwezig kon zijn in de pop-up studio. Het overgrote deel genodigden neemt echter van thuis uit deel.

De pluspunten van een hybride event

Meer deelnemers

On- en offline, nationaal en internationaal… met een hybride event bereik je tot wel 10 keer meer bezoekers!

On- en offline verbinden

Een naadloze interactie tussen online en fysieke deelnemers zorgt voor een dynamische beleving.

Meerdere fysieke locaties

Wil je gebruik maken van meerdere fysieke locaties voor jouw event? Ook dat is perfect mogelijk!

IMG_4345
IMG_4357

Jouw hybride event organiseren, samen met Cmore?

[]
1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right

Succesfactoren bij het organiseren van een hybride event

Aandacht

Geef evenveel aandacht aan online deelnemers als aan fysieke deelnemers. Geef beiden evenveel kans om vragen te stellen aan sprekers..

Chat, Q&A, polls, wordclouds, ... zorg dat iedereen kan deelnemen. En biedt iedereen een extra incentive op het einde van het event.

Beleving

Maak sowieso gebruik van meerdere camera's om een dynamische uitzending te brengen. Stel je altijd in de plaats van een thuis kijker.

En wat doe je met pauzes. Fysieke deelnemers gaan netwerken. Voor online kijkers kan je hier misschien een exclusief interview plannen met één van de sprekers?

Promotie

Promoot niet alleen het fysieke event, maar ook de online uitzending. Jeonline publiek kan makkelijk een veelvoud zijn van het aantal fysieke deelnemers.

Geef duidelijk aan waarom de online uitzending zo interessant is: er is bijvoorbeeld een belangrijke spreker aanwezig, of er komen interessante gasten.