Creëer impact met een webinar
De beste manier om je te plaatsen als expert in je vakgebied?
Deel je kennis en ga interactie aan met je doelpubliek via een live online webinar.
Achter de schermen tijdens een webinar
We geven je graag een blik achter de schermen, opgenomen tijdens twee verschillende webinars: een webinar rond de nieuwe autofiscaliteit, georganiseerd door BMW/Mini Dejonckheere in Roeselare, en de Post-EBMT meeting georganiseerd door Takeda in Diegem.
Waarvoor een webinar organiseren?
Marketing
Toon klanten in een webinar dat jij de expert bent en maak ze warm voor een aankoop of samenwerking.
E-learning
Bied je medewerkers, klanten, prospects, ... de kans om online bij te leren met een interactieve cursus of presentatie.
Bedrijfscommunicatie
Creëer meer betrokkenheid in je bedrijf door iedereen gelijktijdig op de hoogte te brengen van belangrijke updates.
Jouw webinar organiseren, samen met Cmore?
Bekijk hier enkele recente webinars
Leren, informeren, sensibiliseren, ... wat jouw doel ook is, met een goed opgezet webinar is de kans heel groot dat je jouw doel bereikt.
Jouw volgend webinar, live vanuit onze studio
Een webinar organiseren kan vanaf veel locaties. Toch is de locatie op zich al een essentieel onderdeel van een succesvolle webinar.
Je wilt immers niet te maken hebben met storende achtergrondgeluiden, een haperende internetverbinding of slechte verlichting. Gelukkig beschikt Cmore over een aantal professionele studio’s die volledig uitgerust zijn om van jouw webinar een groot succes te maken.
Niet alleen krijg je op de dag van uitzending een studio die wordt ingericht naar jouw wens, er staat ook een crew voor je klaar die ervoor zorgt dat alles in goede banen wordt geleid.
Cmore heeft studio's ter beschikking in Zellik, Zaventem en Leuven.
Succesfactoren bij het organiseren van een webinar
Interactie
Interactie, interactie en interactie. Het zijn de drie belangrijkste ingrediënten voor een geslaagde webinar.
Chat, Q&A, polls, open audiolijnen, wordclouds, ... en nog zoveel andere interactieve mogelijkheden zorgen voor een geboeid publiek.
Exclusieve content
Laat jouw deelnemers kennismaken met nieuwe informatie, ongepubliceerde inzichten en spraakmakende opinies.
Gebruik deze content ook zodanig om een spanningsboog te creëeren doorheen het webinar. Zo krijg je een op en top geëngageerd kijkerspubliek.
Promotie
De inschrijvingen voor een webinar beginnen ongeveer vier weken op voorhand. Begin dus op tijd met de promotie.
De week voor het webinar vinden de meeste registraties plaats. Promoot daarom je webinar via verschillende kanalen tijdens de laatste week.
Het traject naar een succesvol webinar
Om te spreken van een geslaagd webinar is voor de eigenlijke live uitzending een pak voorbereiding nodig: promotie, inschrijvingen, herinneringen, ... En om ook na de uitzending de ROI te vergroten, zijn een aantal cruciale stappen nodig. Cmore gebruikt het onderstaande schema als basis bij het opzetten van elk webinar.
